:: follow me :: tq so much be my follower ::

Wednesday, July 25, 2012

argghh.tercekik tulang..

salam 5 Ramadhan... alhamdulillah, dah 5 hari kita berpuasa.. tapi ada benda yang jadi kat aku sebelum puasa.. sampai sekarang ngeri je bila ingat balik...

aku terlekat tulang ikan, ke tercekik ek?? macam tu la.. start hari isnin sampai hari sabtu first puasa baru hilang.. memang tak tau nak bayangkan la macam mana keadaan aku masa tu.. masa hari first kena aku macam rileks je la sebab aku dengan yakinnya pikir dia akan hilang sendiri.. tapi dah masuk hari ketiga aku dah mula gelabah.. siap suruh my mum mintakkan air tawar dari sedara aku.. 2 hari jugaklah aku minum air tawar tu.. last-last hari khamis sebelum puasa tu, aku bukak mulut luas-luas, mana tau kot-kot nampak tulang sebab sebelum ni memang tak nampak kat mana dia menetap.. hahaha..

mak ai.. sekali nampakla tulang tu berkampung kat tekak aku ni.. duk belah kiri.. tengah-tengah anak tekak.. aku terus panggil my mum bagitau.. siap tunjuk kat semua.. my mum cakap buangla.. nak buang macam mana ek?? dah try muntah tak keluar jugak.. apesal la degil sangat ni... last sekali aku suruh suami tarik guna tool jahit akak aku.. gila ngeri.. tapi tak dapat sebab lidah aku bergerak-gerak.. nak bagi tool tu sampai dalam pun tak dapat.. setiap kali kena lidah aku uwweekk.. hehehe.. sampai suami dah surrender dah..

last-last aku cakap..malas dah nak layan.. ikut dia lah nak duk situ sampai bile.. tapi malam sebelum puasa tu aku sakit kepala yang sangat-sangat sampaikan suami keluar carikan acti fast.. aku telan 2 bijik lepas tu tido.. esoknya lepas bangun tido lepas sahur cek kejap tulang.. dah takde.. suke hati sangat masa tu.. thank you Allah.. aku memang dah hampir putus asa dah.. ada hikmahnya aku sakit kepala..

p/s : bila tercekik tulang, kunyah dah lama-lama still rasa macam ade je kat tekak..

No comments:

Post a Comment