:: follow me :: tq so much be my follower ::

Sunday, September 24, 2017

Tasik Kenyir - 17 September 2017

Alkisah ahad lepas ayah ajak aku ke Tasik Kenyir.. katanya ada Festival kenyir..
sekali ayah ajak sekali adik aku, Nor..yelah.geng-geng bujang.. aku bujang kejap je..sementara suami jauh.. hehe.. oleh sebab arman, ank buah aku tido rumah aku.. tokki ajak dia sekali..

tokki kata,, breakfast kat luar.. jadi pukul 7 pagi aku dah siapkan budak 2 orang ni.. menunggu tokki..

my hero..

sabar menunggu

mata bengkak lagi..hehe

ni selipar raya cha.. tak nak pakai dah dia kata.. pakai selipar jepun jugak dia nak.. macam mama dia jugak..suka selipar jepun..

amsyar takut badut.dia memang takut patung..

lebih kurang sejam setengah jugak nak sampai ke tasik Kenyir.. sumbat naik hilux tokki.. hehe..dah sampai, festival pun tak bukak lagi.. jadi kita bergambar dulu lah.. tokki dah hilang entah ke mana masa ni,.. 

arman tak nak join masa ni..pemalu

tu anak buah ayah aku..

sorang je lah..

tengah-tengah bergambar ayah call.. ajak ke jeti.. nak naik bot..hehehe..i like..

sume dah pakai life jacket.. cute je anak aku ni..



arman takut..dahla pakai jaket besar. tenggelam kepala.. dah macam kura-kura

ayah. mok cik, arman dan akil

arman..senyap sunyi.. katanya takur air masuk mulut.. hahaha



driver pun nak masuk gambar..hehehe

oh ye.. satu bot dalam RM60 @ RM70 macam tu lah.. tu kadar untuk pusing pulau..dalam 30 minit..



jumpa gajah pulak..

balik dari Kenyir cari air terjun pulak,, gigih tokki..last-last air terjun tu kering.. ape lagi.. muncung la anak aku..

tokki pun gigih pulak cari yang lain.. okey jumpa, betul-betul depan Dam Kenyir.. mandi dalam 30 minit.. senyumla semua budak-budak kecil..

balik singgah makan ikan baung tepi sungai.. nyum nyum.. nasi pulak lambat masak.. nak makan punya pasal... tunggu je la.. jadi hari tu semua tokki belanja, kecuali coklat yang aku beli..

thank you tokki @ ayah





No comments:

Post a Comment