:: follow me :: tq so much be my follower ::

Wednesday, April 27, 2011

untuk si penjaga tepi kain..

haih..mengeluh sebelum meluahkan apa yang terpendam..

hidup dipenuhi orang-orang yang suka jaga tepi atas bawah kiri kanan kain orang.. buat sakit hati je.. semua benda yang aku buat semuanya diperhatikan dari jauh.. kalau nak perhati, lepas tu bagi duit takpe jugak.. ni tak, mengumpat pulak.. kata aku macam tu lah, macam ni lah.. mula-mula aku macam.. malaslah nak layan... buang masa aku je.. tapi bila dah selalu sangat, rasa macam nak marah pun ada.. ada aku kisah korang nak buat apa?? takde maknanya nak ambik tau pasal orang lain.. banyak lagi benda yang boleh aku fikir..

aku tau, dosa aku tak bertambah pun kalau diorang mengumpat aku.. tapi macam mangkuk je rasa.. haish.. hilang jugak sabar kadang-kadang..

aku kurang bercakap pun cakap aku pelik... dah memang sifat aku macam ni, nak buat macam mana kan?? takde faedah nya kalau bercakap banyak tapi duk mengata orang..

kalau bercakap nak tarik perhatian orang, gedik-gedik baik tak payah.. orang meluat lagi ada lah.. rimas jugak kadang-kadang, tapi aku abaikan je lah orang-orang macam ni.. anggaplah semua ni dugaan.. dan yang penting, tak semua orang akan suka kita.. dan kita pun tak boleh nak puaskan hati semua orang..


p/s : ramai ke yang duk perhatikan aku ni??
menyampah menyumpah-nyumpah


2 comments: