:: follow me :: tq so much be my follower ::

Monday, May 27, 2013

perut kecik

salam isnin..
semalam checkup perut untuk yang ke berapa kali pun aku tak ingat... yang pasti buku merah dah abes.. jadi nurse tambah kertas sambungan pulak.. nampak sangat bermasalah kan?? hehehe.. sejak buat buku merah 5 bulan yang lepas, every 2 weeks aku akan ke klinik.. biaselah, setiap kali check up ade je yang nurse tulis dengan pen merah.. terutamanya berat aku yang kejap naik kejap turun.. aku pun tak pasti kenapa..

semalam, pergi check up naik 2.5 kilo selepas turun 500g 2 minggu sebelumnya.. dan nurse cakap perut aku kecik.. ukur tinggi rahim tak sama dengan minggu.. camne tu?? aish, 2 orang nurse duk godek-godek perut aku dengan tali tape.. kurang 3 weeks dari yang asal.. last-last nurse cakap, awak kena jumpa dr la.. sebab weight naik banyak, dengan perut kecik.. okey..

jumpa dr, dr terus scan.. siap gelak-gelak lagi dengan dr.. bila dr tu okey, aku pun okey la.. dr cakap baby aku normal, tak kecik la.. berat pun dah 1.4kg.. air ketuban banyak dr cakap, uri pun okey je kat atas... alhamdulillah, syukur sangat.. seronok dapat tengok baby, nampak kepala, jantung, kaki dan ehem-ehem baby.. hehe..thanks sayang, membesar dalam perut mama... semoga jadi anak yang soleh dan sihat..

dan kena inject ATT yang ke 2 or yang terakhir.. alhamdulilllah, selamat bab cucuk-cucuk ni.. tapi lagi 2 minggu kena minum air gula.. okey, kena cucuk pulak 2 kali. takpe, demi anak yang tercinta aku sanggup kena cucuk berkali-kali pun.. mama kena kuat demi baby..


No comments:

Post a Comment