:: follow me :: tq so much be my follower ::

Wednesday, August 31, 2016

bunyi kereta macam lori dah hilang

Alhamdulillah..
setelah beberapa bulan bunyi si biru aku macam lori, akhirnya bunyi tu hilang..
bukan hilang macam tu je ok.. hilang bunyi, hilanglah duit... takpelah, dah kita pakai dia hari-hari, kenala jaga dia jugak.. nanti kita yang susah kan..

dah lame sebenarnya bunyi bising tu datang...bunyi kat tayar.. bawak laju sikit macam bawak lori lah jawabnya.. tapi aku layan je la sebab ingat tayar dah botak.. tapi memang dah botak pun.. so, tukar lah tayar.. lepas tukar tayar, lagi kuat bunyi dia..

aku tak puas hati... sebab rasa agak berat nak tekan minyak.. jadi aku tanya mr google.. dan aku dapat jawapannya... masalah bearing.. time tu jugak ngadu kat suami, then dia cakap takpe, dia suruh kawan dia..

mula-mula detect bearing depan je... lepas tu pomen cakap bearing belakang pun kena tukar.. tukar je la.. untuk keselamatan sayang katanya suami ku..hehe..

jadi melayangla duit rm400 sekali upah + barang.. alhamdulillah, dah smooth dah kereta aku.. sedap dah bawak.. duit boleh cari lagi... dalam rezeki kita, ada rezeki untuk orang lain..

kesayangan...hasil titik peluh..
(gambar masa tukar tayar..hikhkik)


No comments:

Post a Comment