:: follow me :: tq so much be my follower ::

Sunday, August 21, 2011

resepi sambal ikan

gambar google jerk..
credit to screamingmommy.blogspot.com

kacang je nak buat sambal ikan ni.. saje buat sebab ada ikan lebih.. kalau tak silap aku ikan kembung kot.. sambal ikan ni leh menaikkan selera.. yelah, sahur mane ada selera sangat...

bahan-bahan sambal ikan aku pagi tadi.

1. setengah ekor ikan ( sebab yang lebih setengah je, lagipun makan 2 orang)
2. 2 bijik cili padi ( memang pedas lah kan)
3. secubit garam
4. secubit gula

tumbuk je bahan-bahan kat atas tu.. ikan tu pulak, jangan lupa buang tulangnya.. ambik isi je.. letak garam gula.. dah siap..

pagi tadi makan sambal ikan dengan asam pedas air tangan aku.. hehe.. dah pandai masak dah sikit-sikit.. memang dah lulus nak jai bini orang...ahaks..

p/s : hope cuti aku dah di approve oleh bos..

2 comments:

  1. hantar asam pedas sket kat aida boleh?:B

    ReplyDelete
  2. hehe..klau dkt org dh hntar dh..sedap tau..yummmy..

    ReplyDelete