:: follow me :: tq so much be my follower ::

Monday, September 5, 2011

dua-dua aku sayang

syukur alhamdulillah, majlis aku berjalan macam yang aku rancang.. cuma tak sempat nak ambik gambar dengan tunang aku je.. dia pun segan nak naik atas rumah, ramai sangat orang..

yang tak best, ayah tak dapat sama-sama meraikan kegembiraan aku..
kata ayah bila kak long jemput datang..

"bukan ayah tak nak pergi, tapi ayah segan jugak.. family sebelah ma ramai.. tak kan ayah nak pergi jugak.. nanti orang cakap apa pulak.. "

hukhuk.. apekan daya.. macam ni lah kehidupan aku bila ma dengan ayah dah takde jodoh lagi.. kalau ada rezeki lebih, nak buat kenduri kawin nanti kat dewan.. biar semua boleh datang.. ayah pun tak segan lagi dah..

kalau nak buat rumah ayah, rumah ma pun kena buat jugak... nanti semua kecik hati.. tapi ayah tak ramai adik beradik.. jadi tak ramai yang akan tolong.. haish.. susah kan.. jadi plan aku, buat kat dewan je.. rumah pun tak kotor..

insyaallah, dah cakap dengan mr tunang, dia cakap okey jugak.. bayar separuh-separuh.. harap ada rezeki lebih nanti.. aku nak gembirakan semua orang yang aku sayang..

untuk mr tunang,
maaf tau.. tak kenalkan lagi dengan ayah.. ada masa kita pergi rumah ayah..


No comments:

Post a Comment