:: follow me :: tq so much be my follower ::

Friday, September 3, 2010

semoga mereka tabah

alhamdulillah..
pertama kali aku menjejakkan kaki aku di tanah perkuburan.. tak pernah lagi sejak aku hidup ni.. tadi pergi menziarah anak murid aku, si kembar atikah dan akilah.. dua-dua orang aku ajar.. walaupun kelas berlainan.. simpati sangat kat diorang, dah jadi yatim piatu..

ayah meninggal seminggu lepas raya tapi lupa nak tanya bila, tahun 2001 tak silap aku.. mak pulak meninggal seminggu sebelum raya.. semalam sebab accident.. al-fatihah untuk arwah ibu dan ayah aqilah dan atikah.. aku tak boleh nak bayangkan macam mana hidup diorang lepas ni.. sape nak jaga.. aqilah dan atikah baru form 2.. adik dia yang bongsu pulak sekolah rendah.. hanya bertiga.. mungkin diorang akan dipisahkan, yelah.. setiap orang akan tinggal dengan orang yang berlainan..

syukur.. aku masih ada keluarga.. masih ada ma dan ayah.. walaupun ma dan ayah dah tak duk sama, tapi aku tetap bersyukur.. insyaallah, kalau dipanjangkan umur aku boleh lagi bersalaman cium tangan dengan ma di pagi raya..tapi salam dengan ayah lambat sikit lah, maybe malam raya or raya kedua.. sebab setiap tahun aku akan raya kat rumah ma.. takpe, ayah dah ada orang jaga.. makan minum dia, pakai dia.. syukur sangat..

p/s : al-fatihah untuk hamba Allah yang telah pergi mengadap ilahi.. semoga mereka tenang di sana..


1 comment: