:: follow me :: tq so much be my follower ::

Thursday, May 10, 2012

dia bebas..aku??tunggu isnin depan lah..

alhamdulillah.. tu je yang boleh aku cakap bila bakal suami coll semalam... dia bebas dari talasemia..memang syukur sangat-sangat sebab aku memang talasemia kot.. rasanya aku pembawa mungkin.. isnin depan appoinment doktor.. jadi masa tu tau lah result macam mana kot.. ke aku ni pengidap ek?? entah, aku pun tak boleh bagi jawapan kat sini.. tapi kalau pengidap, mesti muka aku pucat je kan?? 

yang aku tau, kalau suami isteri pembawa, risiko anak mengidap talasemia memang tinggi lah.. tapi kalau salah sorang pembawa contohnya aku, takde lah risiko nya tinggi... yang aku tau lah.. macam sorang mak cik aku ni.. dia memang pembawa talasemia, suami pun sama.. jadi anaknya sangat berisiko.. dua daripada anaknya mengidap talasemia... sorang dah meninggal masa kecik.. aku pun tak ingat masa tu dia darjah berapa.. sorang lagi masih bergantung kepada darah.. rasanya setiap bulan dia kena pergi hospital masukkan darah.. semoga Allah panjangkan umur sepupu aku tu.. kuasa Allah.. tak semestinya yang sakit akan mati cepat...yelah, orang yang tengah-tengah sihat pun boleh mati kan??

dan sepupu aku pun pembawa jugak.. keturunan aku lah tu.. bila pregnant HB rendah.. ape benda HB tu?? aku pun tak tau.. jap lagi aku search..nak jugak tau kan??

teringat bakal suami mesej..

" hepi sangat dengar sayang cakap alhamdulillah kuat-kuat masa abang coll cakap takde talasemia.. "

nampak sangat aku teruja kan?? of course lah, nak kawin kot.. kalau dua-dua pembawa aku pun tak tau nak buat keputusan macam mana..



No comments:

Post a Comment