:: follow me :: tq so much be my follower ::

Sunday, May 16, 2010

hari ini hari guru

16 mei 2010..
selamat hari guru untuk semua guru-guru yang membaca dan juga yang tak membaca entri ni..untuk kakak-kakak kandung aku n abang-abang ipar aku..
cikgu susilawati , cikgu noramadhan, cikgu osmarani dan juga cikgu mokhtar..
senang kan kawin cikgu dengan cikgu ni..nak cuti senang je..cuti sama-sama pulak tu..disebabkan faktor cikgu ni lah yang buatkan aku wajib balik kampung bila cuti sekolah..hehe..
alasan kan??

ingat lagi, kalau kebetulan aku melepak rumah kakak-kakak aku time hari guru sangatla best, tak sabar-sabar nak tunggu kakak or abang aku balik..sebabnya nak bukak hadiah..tapi sekarang dah tak leh dah, anak-anak buah aku lagi excited nak bukak hadiah..macam-macam hadiah ada, dari yang kecik sampai yang paling besar..kalau mengajar budak sekolah menengah, macam-macam benda yang agak menarik dapat..tapi kalau mengajar budak sekolah rendah, nak tergelak tengok hadiah diorang..sabun pun leh jadikan hadiah..apa-apa pun, diorang ikhlas nak bagi kat cikgu-cikgu mereka..
(dulu aku pernah jugak bagi hadiah yang tak seberapa untuk cikgu-cikgu aku..kanak-kanak masa tu)

kat bawah ni ade lagu guru malaysia..dulu sangat suka bila cikgu-cikgu nyanyi kat atas stage..sampai dah hafal dah.

Kami guru Malaysia
Berikrar dan berjanji
Mendidik dan memimpin
Putra putri negara kita


Pada Seri Paduka
Kami tumpahkan setia
Rukun Negara kita
Panduan hidup kami semua

Di bidang pembangunan
Kami tetap bersama
Membantu, membina
Negara yang tercinta


Amanah yang diberi
Kami tak persiakan
Apa yang kami janji
Tunai tetap kami tunaikan


tak lupa selamat hari guru untuk lecturer-lecturer aku...

mr riduan ahmad, mr zoinol abidin dan juga mr imran ibrahim..





1 comment:

  1. salam
    selamat hari guru buat semua guru malaysia =)
    moga kamu sehat juga =)

    ReplyDelete