:: follow me :: tq so much be my follower ::

Wednesday, March 31, 2010

aku yg tabah

tiba2 aku terpanggil untuk tulis entri tentang pengalaman kerja..
aku ade 1 je pengalaman kerja sebab sampai sekarang aku tak kerja2 lagi..hahha..dah meningkat umur pun tak kerja lagi..(bukan tua okey, cume umur je meningkat)..sepanjang hidup aku ni, baru sekali aku ada majikan maksudnya aku pernah bekerja la tu kan..hehhe..kalau tak silap aku, masa tu tahun 2007..lepas abeskan degree aku..bulan bape aku tak ingat la kn??tapi sebelum konvo..uisshh..gile tul..

nak tau ape nama majikan aku yang pertama tak??n apa position aku kat citu??owh...

employer : cubic electronic
position : operator pengeluaran

hehhe,,gempak tak position aku tu..kalau tak silap aku, 3 bulan kot aku kerja kat situ..n sempatla carik duit sikit untuk raya..tapi mak aku memang marah gila aku keje kat situ..sebab berat badan aku yang dulunya 47 kg susut sampai 43 kg..tapi aku suka la sebab aku kurus..tapi mak aku cakap aku menyeksa diri.hehhe..ye kot..masa aku keje tu, OT memang banyak gila tapi gaji aku tetap tak sampai 700 pun..huahua..sadis betul la..OT pulak kena paksa..gile kan?tiap2 hari aku keje 12 jam..dah la nak g toilet susah..masa rehat ciput je..

kadang2 aku rasa menyesal sangat la keje kat situ.tapi aku memang dah keje dah..tu semua kan pengalaman..kat kilang tu, tugas aku mula2 pasang skru..guna machine..bila aku tercalarkan sikit, mula la aku kena marah..ish..bila kena marah mula la aku rasa nak maki balik..yela, aku bukan tak pandai, dah ada degree mase tu, tapi jadi operator..kalau jadi technician okey lagi kan??tiba2 aku rasa dijadikan hamba abdi pulak..(eh aku bukan kutuk sape2 k, aku juz cite pengalaman aku je)

masa ni la aku nak rasa g keje naik van kilang..penat seyh..pagi2 kul 5.30 dah kena bangun, tunggu pulak van tu datang..kadang2 bersempit2 dalam van tu..duduk kat tempat keras tu..kat atas enjin kot..sakit2 bontot aku ni ha..tapi rezeki aku halal tau..aku kerja keras sampai kurus aku..masa keje kat kilang ni, langsung takde life aku rasa..pagi2 belum pun matahari kuar, aku dah sampai kilang dah..karang dah takde matahari baru sampai rumah..pastu satu hari tido..bangun tido g keje pulak..owh..sangatlah ngeri okey..

tapi aku tabik spring la kat mak cik-mak cik yang tak jemu2 kerja kat kilang..maybe itu je pendapatan untuk keluarga diorang..nak sara anak2 diorang..aku bukan menghina orang kerja kilang k..aku cuma juz cakap tentang diri aku je..tapi kalau ada yang terasa, aku mintak maafla..

korang tau ape motip aku tak nak balik kampung lepas abes degree??
sebab aku tak nak jauh2 dengan boypren aku yang dulu2..hahaha..dan kesimpulannya sekarang, aku single and available..

kenapa aku suka letak gambar yang takde kaitan??hehehe..sebab itu dah hobi aku...korang bace ayat tu macam nyanyi lagu bangau oh bangau k..part ular cakap..itu makanan aku

No comments:

Post a Comment