:: follow me :: tq so much be my follower ::

Monday, March 8, 2010

my mum

hari wanita...duk jalan2 dari blog ke blog terbaca blog zakiah yang duk cerita tentang mak dia..tiba2 teringat kat mak aku yang aku panggil ma..ermm..sedih pulak bila teringat kat ma..umur mak aku dah 54 tahun..alhamdulillah, dia masih lagi sihat..walaupun jodoh mak dengan ayah aku tak sampai akhir hayat, tapi alhamdulillah, dia mampu teruskan hidup sebagai ibu tunggal..mak dengan ayah aku berpisah masa aku masih di tahun 1 di utem..entahla apa perasaan aku masa tu..macam blur2 je..

n now, alhamdulillah dengan izin Allah dia hidup dengan aman damai walaupun tanpa kehadiran suami di sisi..mak aku tak kerja...dia ajar mengaji kat rumah..kadang2 pagi, petang, malam..dia buat semua tu dengan ikhlas..malam2, pagi2 dia pergi surau tapi aku malas nak ikut kalau dia ajak..aku jahat..dia baik sangat..tapi aku yang degil..aku susah sangat nak dengar cakap dia..ermm..tapi lepas tu mesti aku menyesal kalau buat benda yang dia tak suka..itu aku..bukan mak aku..

sedih la..meleleh air mata aku tulis entri ni..teringat kat mak aku..aku tau, aku bukanlah anak yang baik..kadang2 aku melawan cakap mak aku...ingat ser "syurga tu kat bawah kaki ibu"..insyaallah, aku akan sentiasa menjaga mak aku..tapi sekarang aku jauh, hanya doa je yang mampu aku titipkan untuk mak aku..semoga mak aku sentiasa sihat dan panjang umur..



my mum dengan my sister,nor


dedicated to my mum..
aku rasa aku tak kan menjadi setabah dirimu..yang mampu mengharungi hidup ini tanpa kehadiran seorang suami..hanya anak2, menantu2 dan juga cucu2 yang menjadi kegembiraan buat dirimu sekarang..i'm proud of you my mum..u're the best mum forever..i love u..

No comments:

Post a Comment