:: follow me :: tq so much be my follower ::

Saturday, March 6, 2010

terima kasih ayah..

tengahari ni, aku berkira-kira dalam hati aku..perlu ke mintak duit dengan ayah ni??hehhe..macam tak biasa pulak aku ni kan??and last2 aku terpaksa la jugak coll my father..sebabnya,duit kat dalam purse aku dah tinggal tak sampai 50.. ingatkan elaun dah masuk ari ni tapi takde pun..hancur harapan aku..segan sangat sebenarnya nak mintak dengan ayah..tp dah mintak pun..(ser, sejak bila ko pandai segan2 ni?)

me : (kring2 kring2..banyak kali la jugak bunyi kring2 ni sebelum ayah angkat)..hello ayah..tengah buat ape?

ayah : baru je balik kenduri ni..kenapa?

me : nak mintak duit sikit boleh tak?? (ayat aku tak menahan kan?)

ayah : kenapa??(sambil ayah gelak2)

me : elaun ni tak masuk lagi..ingtkan masuk ari ni..

ayah : owh..dah tu bila nak ayah masukkan?

me : esok je la..hari ni kan bank tutup.

ayah : yela..

me : ayah nak masukkan berapa?

ayah : RM+++ cukup la kan??

me : cukup dah..ermm..takpela, assalammualaikum..

ayah : waalaikummussalam..

see??baik tak ayah aku..hehehe..semua ayah pun sama je kan??tak kan la seorang ayah sanggup nak tengok anak dia ni kelaparan kan??ayah aku memang senang sangat kalau anak2 dia mintak duit.tapi yang biasa mintak duit mestilah aku..nor dan sekarang ni azie..tapi berapa la sangat yang aku mintak kan??tak de pun sampai ribu riban..ratus2 je yang aku tau..tak banyak okey..entah bila la duit aku ni nak cukup kan??erm..agaknya aku kena masuk AKPK yang boleh menguruskan kewangan aku ni..hehe..macam banyak sangat je kan elaun aku..hahha..tapi yang sikit tu la sepatutnya kita perlu berjimat kan??

2 comments:

  1. bestnye dpt mitak duit ngan ayah....

    ReplyDelete
  2. ermm..xde komen balas utk komen itu..terpaksa..

    ReplyDelete