:: follow me :: tq so much be my follower ::

Tuesday, March 2, 2010

belajar buat nsi lemak

dari semalam lagi aku dah duk teringin nak buat nasi lemak..so, dah alang2 g mydin ari ahad aritu, beli la kelapa kering sebijik...yg dh diparut okey..huhuhu..rancang nak buat ari isnin sebenarnya, tapi di sebabkan adah puasa, so di extend sampai selasa..gigih aku bangun awal tau.dh kunci handset pukul 6.30..tp bila dh brbunyi, aku ttup kn..hehhe..tp x ley lame2 ok, lepas tu bunyik pulak msg dr mr fadil ckp nk g keje..aku pun terus bangun la, solat subuh n start masak nasi lemak...

muahahha..tak pernah2 aku buat sendirik, kalau kat umh biasanya my mum la yang buat..tak pun my kak long..aku juz duk tunggu je..pemalas kan??hahha..tp hari ni, aku dh buktikan aku pun boleh masak nasi lemak..hehhe..senang je rupanye, cuma terlembik sikit sebab x nampak banyak mana dah beras tu tenggelam..yela, santan tu kan warnanya putih susu..mana nak nampak..aku belasah je..tp ok la kan??first time..aku masak sambal sekali n goreng telur mata..boley la kn..

**tahniah kepada aku, berjaya jugak akhirnya..senang nak hidang dkat my future husband nanti..kehkeh..

No comments:

Post a Comment