:: follow me :: tq so much be my follower ::

Friday, March 5, 2010

diam itu lebih baik ke??

diam itu lebih baik..
betul ke kalau kita diam lebih baik??ermm..bagi aku la, aku kurang setuju la dengan statement itu..nak tau kenapa??cuba korang fikir, kalau kita diam..boleh ke kita tau benda yang kita tak tau..tak boleh kan??tapi kadang2 diam itu berguna jugak..boleh elakkan kita dari bergaduh..hahaha..depends on pengalaman aku la kan??kalau dua2 nak bercakap nak2 pakwe and makwe(toing..kena atas batang hidungku sendiri dh)...memang haru la jawabnya kan??memang tak kan ada jawapan la untuk setiap masalah tu kan..sebab tu kalau kitorang gaduh aku selalu diam..nak tau kenapa??sebab diam itu kan lebih baik..huahuahua..

tapi kalau selalu diam pun tak boley jugak..tengah2 duk meeting ke ape ke..yang melibatkan ramai orang..lepas tu ko ikut pulak konsep diam itu lebih baik..memang tak kemana la kan??ko jadi macam patung je la..apa yang orang suruh ko buat, ko akan buat je tanpa membantah..macam lembu di cocok hidung..pastu kena ikat tali kat hidung..tuan lembu tu tarik je lembu..and lembu tu dah memang kena ikut je la kan??hahha..

macam kat umah mak aku..kalau diam itu lebih baik sumpah la aku cakap..langsung tak meriah okey??nak2 kalau adik aku nor tu diam..ermm, jawab nya tak meriah langsung la rumah mak aku tu..kalau nor tu tak diam. aku sangat hepi okey..dengar dia duk gaduh2 dengan azie.my youngest sister...topik utama yang akan buatkan diorang bergaduh mestilah pasal nak tengok tv..sampai aku pun naik pening..si azie ni suara dia tak dengar langsung, tapi kalau si nor ni memang jiran sebelah umah aku pun haruslah dengar okey..haha..jiran aku tu dah tau nor balik umah mak aku ke tak..hahha..eh, dh melalut..hehhe..ok la..aku nk layan ladang aku kejap ye..

No comments:

Post a Comment